Friday, July 15, 2011

Panasnya!

Assalamualaikum!!
How are you guys?
Sihatkah anda?
Sakitkah anda?
Eh2,kalau sakit takyah nak online2,p berehat kan lagi elok ;)
Ok2,
Nopa saje nak share 1 cerita yang d ceritakan oleh Hilal Asyraf.
Menarik ceritanya tau.
So,kalau minat nak baca,meh ler baca.
Tak panjang pun ceritanya.
Ceritanya macam ni:
Hari ini saya teringat lawak seorang sahabat saya ketika panas terik di Perlis dahulu.

"Panas hari ini," keluh sahabat saya.

"Kalau panas dunia pun tak tahan, macam mana nak tahan panas neraka nanti?" Saya jawab.

Sahabat saya memandang saya dengan pandangan hairan.
"Buat apa nak berlatih tahan panas api neraka? Kita kan nak masuk syurga? Pelik enta ni."

Tersenyum Nopa bace cerita ni.
Kena batang hidung youu!
hihi!
Kita terbiasa jawab "Ni baru panas dunia,panas neraka ape tah lagi"
Matlamat kita Jannah Dia kan?
Jom,sama2 perbaiki amal untuk melayakkan diri d syurgaNya1
:')
"Berlumba-lumbalah membuat kebajikan"~[Al-Maidah:48]

Kita kan mahu kejar syurga Dia?
MashaAllah...zass sungguh cerita ni!
:')
Ramadhan sangat la around d corner.
Tak sabar nak bertarawih!
Moga kita sempat bertemu Ramadhan tahun ini!
:')

Sekian dulu update Nopa.
Notakaki:Sedang menikmati masa2 cuti bersama keluarga :'D