Tuesday, March 29, 2011

SAD.

Assalamualaikum.
Sorry,aku nak tacing2 sikit kali nih.
P3290184

Walaupun sekarang musim bunga n hati aku berbunga-bunga melihat bunga2 itu,bunga2 itu tak dapat tolong sangat pun bila aku
:
:
:
:
:
-HOMESICK-
Bila rindu,
tu sangat sakit tawu?
Ibu ade dalam video call.
Abah ade dalam skype.
Aku nampak,
Ibu lipat kain baju macam biasa.
Tapi dia sengsorang.
Dah 6 bulan kot aku tak tolong dia lipat kain baju.
Jahatnya aku.
Abah minum kopi cenkudu yang selalu aku bancuhkan dulu.
Bezanya,
dah 6 bulan ni abah bancuh sendiri kopi dia.
Kejamnya aku.
Ok,
Sakit betul rindu ni.
:'(
Bila skype,
Seolahnya mereka ade begitu dekat,bersebelahan aku je.
Hakikatnya?
Nak cuit pipi ibu pun tak boleh.
Nak peluk lengan abah apetah lagi.
Aku rindu sentuhan ibu.
Aku rindu pelukan abah.
Aku rindu ciuman di dahi dari abah dan ibu.
Aku rindu nak berjabat tangan,cium tangan abah ibu meminta restu mereka.
Secanggih-canggih teknologi,
takkan boleh cipta pintu suka hati macam cite Doraemon tuh.
Ok,
I can't do nothing to cure this homesickness.
I can't simply take the flight n fly back to Malaysia.
NObody can actually help me too
but there's 1.
Allah.
Kepada Dia aku mengadu rindu.
Kau telah kurniakan bagiku sebaik-baik abah dan ibu d dunia ini.
Syukur Alhamdulillah.
Aku mohon sungguh2 ya Ilahi,
Moga Kau lindungi abah ibu dan keluarga ku,mengasihi mereka sebagaimana mereka mengasihi aku dari saatnya aku lahir hingga sekarang ini.
:')
P3290151

notakaki: Syukur ada kawan2 yang support dari belakang,kita sama2 jauh dari family..:')

1 comment:

Along79 said...

kalau kita ada rasa rindu pada mak ayah kita, apa lagi perasaan diorang kepada kita..., pasti lebih lagi perasaan diorang kepada kita...