Tuesday, November 9, 2010

Suhu dan Waktu.

Salam and good day readers!
Apa khabar orang Malaysia?
Apa khabar orang UK?
Apa khabar orang Jakarta?
Apa khabar orang Mesir?
Apa khabar orang Australia?
Apa khabar orang Brunei?
Apa khabar orang Perancis?
Apa khabar orang Kanada?
Apa khabar orang Singapore?
:
:
:
Giler banyak negara aku list down..ngeh3~:P
Tapi tu sumer tu aku tengok kat my traffic track lah..bukan saje gigih taip nama2 negara tuh!
Sungguh aku menghargai mereka2 yang rajen menjenguk blog buruk aku yang penuh emosi nih!:P
Wah,dengan ini,dapatlah saya buat inferens yang ramai tol rakyat kita di serata buana!
Ye lah,aku tulis blog guna bahasa Melayu kot..sekali sekala je praktis English kat blog ni ha..aku cinta bahasa ibundaku!~eceh!!
*pergghh!ayat haku!:P*

Pape pun,tidaklah aku ingin bercerita sesuatu topik yang khusus mengenai warga2 Malaysia di luar negara pada entri ini melainkan nak menyampaikan salam dari Canterbury ni ha.
So,topic hari ni:
Suhu dan waktu.
*Giler skema tajuk!*


Ha...lama kot aku tak update blog..
*Padahal seminggu je kot??Jiwa kacau lah minggu lepas..sobs~:'P*

Ni ha,nak kabo,dah masuk Mid Autumn sekarang nih.
The temperature?
Oh my...sangat laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa beku!
>.<
Now average temperature here is 6-8 degree and man!
It's da*m cold man!
*Papetah~*
So,jalan penyelesaiannya?
Pakai baju tetebal lah ye..*tetebal= tebal2 lah tu*
Time tidur pun aku rasa cam sopan je.
sebabbbbbbbbbbbbb:
Tidur ngan tshirt lengan panjang+Sweater+Seluar panjang+Stokin+Duvet pink shaye
Alahai...Sopan!
Kat Malaysia takdelah nak berbungkus camtuh time tidur..ekekeke~
:P
oh ya...Jarak masa ngan Malaysia pun dah jadi 8 jam sekarang ni sebab guna sistem Day Light Saving.
Maghrib lak masuk pukul 430 petang,bererti pukul 430 petang memang dah gelap.
Pukul 5-530 petang?
Haaa...dah macam kul 8-9 malam kat Malaysia.
Sekarang ni hujan renyai2 sepanjang minggu.
Angin lak riang gembira bertiup.
Sejuk amat!
Tegang urat je ni ha tahan sejuk.
Selalu je :

Gigil gigil.
Keluar asap dari mulut.
Hidung berdarah.
Kulit kering!
Kena rajin pakai losyen...>.<
Kaki cramp.
Kaki sengal.
Ujung jari jemari membeku,kebas!

Mandi kat sini paling rajin 2 kali sehari...dengggg!
Rilek ah,nak kata kat kami busuk ah tuh...
ok lah tuh.
tu omputih tuh..diorang terkejut tahu aku mandi tiap2 hari..
diorang 2 hari sekali kot..ku ulangi ya: 2 HARI SEkali!
*Nak bold caps lock lagi!*ekekeke!!:D

Owh,memandangkan now it's autumn, dedaunan keguguran lah sekarang nih..
Kuning2 keorenan *ade ke perkataan camnih?:P*
Memang nice scenery kat sini.
Autumn in my heart katanya.
:'P
So cam biasa,lemme show some piccas...
^_^



 *Girang tol dia nih!*

 *The color of autumn*

 *Ecece*

 *Ipah!*

 *Kaki silang menyilang u!:P*

 *Plastik tudung kat tangan!:P*


More gambar??tengok kat my FB ek..:P
Gambar2 nih time g Notts Games Sabtu lepas.
Giler kentang sejuknye!
Bubly sweater tu ha aku pakai!

So...setakat ni je kot citer terbaru dari aku kat sini~
Konklusinya:
Aku sedang
-Kesejukan
-Kebekuan
and sedang adapt ngan cuaca sejuk kat sini.
Moga Allah lindungi aku dan kawan2 aku kat sini,moga Dia kurniakan kami kekuatan di bumi asing ini~
:')
Owh!Satu lagi!
Rindu sangat nak minum sirap bandung!!
>.<
Sini tade sirap!!!
*Pasal makanan citer lain hari lah ek!:P*

Till then,
Cuddles and smoochies...
Hey u!
Senyumlah sikit!
^________^

1 comment:

farah hairuddin said...

norpa cyg...jge kesihatan..sejuk ckit2 je tuh..hehe.nnti winter lg sejuk na mmpos..sabar k..bertahnla anda~
miss ya~!!